Zaznacz stronę

IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA „Konsumpcja w procesie rozwoju społeczno-ekonomicznego”

IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA „Konsumpcja w procesie rozwoju społeczno-ekonomicznego” Opole, 26-27 września 2016 r.

Organizatorzy:

  • Uniwersytet Opolski, Wydział Ekonomiczny
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Oddział w Opolu

CELE konferencji:

  • identyfikacja i wyjaśnienie przyczyn zmian poziomu konsumpcji na tle rozwoju społeczno – gospodarczego współczesnych systemów ekonomicznych;
  • upowszechnienie faktów dotyczących wpływu zachowań konsumenckich podmiotów rynkowych na kształtowanie poziomu życia ludności oraz jakości kapitału ludzkiego;
  • wskazanie ewentualnych możliwości rozwiązania problemu wykluczenia społecznego oraz rozwiązań wspomagających procesy wyrównywania szans;
  • przedstawienie problemów związanych z finansowaniem procesu konsumpcji;
  • określenie marketingowych uwarunkowań decyzji i zachowań konsumentów na rynku.

Powyższe cele główne zostaną osiągnięte poprzez realizację następujących CELÓW CZĄSTKOWYCH:

  • integracja środowiska pracowników naukowych zainteresowanych ekonomią oraz funkcjonowaniem gospodarki w różnych jej płaszczyznach, w szczególności zagadnieniami związanymi z konsumpcją, poziomem życia i rozwojem gospodarczym;
  • wymiana wyników badań i poglądów między przedstawicielami polskich ośrodków naukowych, samorządów lokalnych i regionalnych oraz studentów kierunków ekonomicznych;
  • pogłębienie wiedzy na temat zjawisk oraz procesów społecznych i ekonomicznych związanych z realizowanym poziomem konsumpcji, mających wpływ na osiągany przez społeczeństwo poziom życia i dobrobytu, a także kształtujących jakość kapitału ludzkiego;
  • wspieranie procesów naukowych oraz dydaktycznych poprzez uczestnictwo i zaangażowanie w pracach organizacyjnych młodych pracowników naukowo – dydaktycznych oraz studentów.

 

Sesje tematyczne:

  • Konsumpcja jako warunek dobrobytu gospodarstw domowych
  • Zmiany poziomu konsumpcji a wahania koniunktury
  • Konsumpcja jako czynnik rozwoju kapitału ludzkiego
  • Problemy pomiaru dobrobytu gospodarstw domowych
  • Konsumpcja, poziom życia a dobrobyt – ujęcie makroekonomiczne
  • Finansowe aspekty konsumpcji gospodarstw domowych
  • Zachowania konsumentów na rynku
  • Marketingowe uwarunkowania decyzji konsumenckich

RADA PROGRAMOWA
Przewodnicząca:

  • Prof. dr hab. Krystyna Hanusik
    (Uniwersytet Opolski)

Członkowie:

  • Prof. dr hab. Elżbieta Adamowicz
    (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
  • Prof. dr hab. Ewa Bogacka-Kisiel
    (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
  • Prof. dr hab. Małgorzata Bombol
    (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
  • Prof. dr hab. Bożena Borkowska
    (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
  • Prof. dr hab. Czesław Bywalec
    (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
  • Prof. dr hab. Anna Dąbrowska
    (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
  • Prof. dr hab. Mirosława Janoś – Kresło
    (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
  • Prof. dr hab. Sabina Kauf
    (Uniwersytet Opolski)
  • Prof. dr hab. Danuta Kopycińska
    (Uniwersytet Szczeciński)
  • Prof. dr hab. Alicja Kusińska
  • Prof. dr hab. Urszula Łangowska – Szczęśniak
    (Uniwersytet Opolski)
  • Prof. dr hab. Zbigniew Mikołajewicz
    (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Oddział w Opolu)
  • Prof. dr hab. Anna Olejniczuk-Merta
    (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)
  • Prof. dr hab. Teresa Słaby
    (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)