Zaznacz stronę

Jest nam bardzo miło podzielić się z Wami informacją o wprowadzeniu nowej for-my nauczania opartej o symulację biznesową.

Właśnie zakończyła się sesja, w której wzięli udział Studenci III roku Zarządzania. Jako pierwsi podjęli oni wyzwanie wykorzystania symulacji biznesowej Blue Ocean Strategy w kształtowaniu umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego a w szczególności zakresu zajmowania przez przedsiębiorstwa jeszcze niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej. W zajęciach prowadzonych przez dr Laurę Płatkowską-Prokopczyk i Profesora Emmanuela Saida z Uniwersytetu Maltańskiego uczestniczyła także dr Nataliia Boichuk.

Studenci mogli nabyć umiejętności praktyczne w zakresie zarządzania strategicznego, tj. strategii wprowadzania produktu na rynek, wyboru segmentu docelowego, ustalenia ceny, ulepszenia produktu, wydatków marketingowych i in. Zespoły rywalizowały ze sobą w kontekście osiągnięcia jak najwyższych zysków oraz zdobycia większego udziału w rynku. Uczestnicy symulacji nauczyli się podejmowania decyzji biznesowych oraz analizowania ich skutków, przekładających się m.in. na osiągany przez firmę zysk, udział w rynku oraz liczbę sprzedanych towarów.
Na koniec studenci przedstawili plan strategiczny dla swojej firmy, obejmujący działania dotyczące analizy rynku i potrzeb konsumentów, cech produktu, ustalenia poziomu cen dla różnorodnych rynków, wyboru kanałów dystrybucji oraz kanałów komunikacji marketingowej z obecnymi i potencjalnymi klientami.
Zajęcia z udziałem Prof. Emanuela Saida pozwoliły studentom także na rozwój umiejętności komunikacyjnych, zarówno przy pracy w zespole, jak i przy wykorzystaniu języka angielskiego w praktyce.

Studenci doskonale poradzili sobie z tym wyzwaniem, jednocześnie przyznając, że mimo wysokiej poprzeczki mają poczucie znaczącego rozwoju w zakresie budowania kompetencji menedżerskich. Wszystkim uczestnikom kursu serdecznie gratulujemy!

Oto, co napisali w ankiecie podsumowującej cykl tych zajęć:

„Uważam, że symulacja mimo iż była trudna, to pomogła zobrazować funkcjonowanie przedsiębiorstwa w bardziej rzeczywistym świecie. Pokazała, że każda decyzja ma swoje konsekwencje w przyszłości i należy każdy aspekt analizować z dokładnością. Z pewnością zobaczenie funkcjonowania przedsiębiorstw z praktycznej perspektywy, a nie jedynie teoretycznej (jak to miało dotychczas miejsce) ma pozytywny wydźwięk dla każdego uczestnika.”

„Uważam, że ta symulacja była bardzo pouczająca i studenci powinni mieć możliwość uczestniczenia w niej”

 

Dziękujemy naszym dzielnym Studentom za pełne zaangażowanie i życzymy Im dalszych sukcesów w nadchodzącej sesji egzaminacyjnej i nie tylko. Cieszymy się, że dzięki wprowadzanym do procesu kształcenia innowacjom jesteśmy o kolejny krok bliżej biznesu i oczekiwań, jakie stawiane są naszym absolwentom.