Jest nam bardzo miło podzielić się z Wami informacją o wprowadzeniu nowej for-my nauczania opartej o symulację biznesową.
Właśnie zakończyła się sesja, w której wzięli udział Studenci III roku Zarządzania. Jako pierwsi podjęli oni wyzwanie wykorzystania symulacji biznesowej Blue Ocean Strategy w kształtowaniu umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego a w szczególności zakresu zajmowania przez przedsiębiorstwa jeszcze niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej. W zajęciach prowadzonych przez dr Laurę Płatkowską-Prokopczyk i Profesora Emmanuela Saida z Uniwersytetu Maltańskiego uczestniczyła także dr Nataliia Boichuk.
Studenci mogli nabyć umiejętności praktyczne w zakresie zarządzania strategicznego, tj. strategii wprowadzania produktu na rynek, wyboru segmentu docelowego, ustalenia ceny, ulepszenia produktu, wydatków marketingowych i in. Zespoły rywalizowały ze sobą w kontekście osiągnięcia jak najwyższych zysków oraz zdobycia większego udziału w rynku. Uczestnicy symulacji nauczyli się podejmowania decyzji biznesowych oraz analizowania ich skutków, przekładających się m.in. na osiągany przez firmę zysk, udział w rynku oraz liczbę sprzedanych towarów. Na koniec studenci przedstawili plan strategiczny dla swojej firmy, obejmujący działania dotyczące analizy rynku i potrzeb konsumentów, cech produktu, ustalenia poziomu cen dla różnorodnych rynków, wyboru kanałów dystrybucji oraz kanałów komunikacji marketingowej z obecnymi i potencjalnymi klientami. Zajęcia z udziałem Prof. Emanuela Saida pozwoliły studentom także na rozwój umiejętności komunikacyjnych, zarówno przy pracy w zespole, jak i przy wykorzystaniu języka angielskiego w praktyce.
Studenci doskonale poradzili sobie z tym wyzwaniem, jednocześnie przyznając, że mimo wysokiej poprzeczki mają poczucie znaczącego rozwoju w zakresie budowania kompetencji menedżerskich. Wszystkim uczestnikom kursu serdecznie gratulujemy!
Oto, co napisali w ankiecie podsumowującej cykl tych zajęć:
„Uważam, że symulacja mimo iż była trudna, to pomogła zobrazować funkcjonowanie przedsiębiorstwa w bardziej rzeczywistym świecie. Pokazała, że każda decyzja ma swoje konsekwencje w przyszłości i należy każdy aspekt analizować z dokładnością. Z pewnością zobaczenie funkcjonowania przedsiębiorstw z praktycznej perspektywy, a nie jedynie teoretycznej (jak to miało dotychczas miejsce) ma pozytywny wydźwięk dla każdego uczestnika.”
„Uważam, że ta symulacja była bardzo pouczająca i studenci powinni mieć możliwość uczestniczenia w niej”
Dziękujemy naszym dzielnym Studentom za pełne zaangażowanie i życzymy Im dalszych sukcesów w nadchodzącej sesji egzaminacyjnej i nie tylko. Cieszymy się, że dzięki wprowadzanym do procesu kształcenia innowacjom jesteśmy o kolejny krok bliżej biznesu i oczekiwań, jakie stawiane są naszym absolwentom.
Uniwersytet Opolski przywiązuje dużą wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy internetowe Uczelni. W celu optymalizacji usług, umożliwienia prawidłowego funkcjonowania i zapisywania ustawień poszczególnych użytkowników, strony internetowe Uniwersytetu Opolskiego wykorzystują tzw. cookies (z ang. ciasteczka). Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwis do przeglądarki internetowej użytkownika na urządzeniu końcowym (komputer, smartfon, tablet, itp.). W tym miejscu możecie Państwo podjąć decyzję dotyczącą typów plików cookies, które będą wykorzystywane w tym serwisie internetowym. Klikając Ustawienia możesz wybrać jakie cookies opcjonalne będą stosowane. Wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie zmieniając wybrane ustawienia. Klikając Zaakceptuj wszystko zgadzasz się na użycie plików cookie i podobnych technologii we wszystkich wskazanych poniżej celach. Możesz odrzucić stosowanie cookies opcjonalnych klikając Odrzuć wszystkie.
Więcej informacji:
Polityka prywatności