Strategia rozwoju

Cele strategiczne

  • Doskonalenie poziomu i oferty kształcenia przy współpracy z otoczeniem gospodarczym;
  • Zapewnienie odpowiedniego poziomu naboru studentów na kierunki prowadzone na Wydziale Ekonomicznym UO;
  • Zintensyfikowanie współpracy ze szkołami ponadpodstawowymi z województwa opolskiego i województw sąsiadujących;

Działania strategiczne

  • Poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej poprzez:
    • uruchomienie nowych kierunków studiów o profilu praktycznym: logistyka – studia II stopnia, geografia I i II stopnia – studia nauczycielskie, Turystyka i wypoczynek – studia I
    • modyfikacja wybranych funkcjonujących kierunków studiów na studia o profilu praktycznym,
    • utworzenie nowych modułów kształcenia na obecnie funkcjonujących kierunkach;
  • Poszerzenie oferty studiów podyplomowych, pozwalających na osiągnięcie efektów uczenia się zgodnych z zapotrzebowaniem rynku pracy;
  • Zwiększenie certyfikacji kierunków prowadzonych na Wydziale Ekonomicznym;
  • Objęcie patronatem klas szkół ponadpodstawowych o profilu ekonomicznym;
  • Prowadzenie wykładów i warsztatów dla uczniów szkół ponadpodstawowych;
  • Organizacja cyklu wykładów otwartych prowadzonych przez specjalistów z otoczenia gospodarczego,
  • Cykliczne przygotowywanie we współpracy z otoczeniem gospodarczym oferty staży i praktyk dla studentów.

Najważniejsze osiągnięcia

  • Wydział Ekonomiczny, jako jedyna uczelnia publiczna w regionie, oferuje kształcenie na kierunku Finanse i Rachunkowość I i II stopnia;
  • Wydział Ekonomiczny jest Akredytowanym Centrum Egzaminacyjnym umożliwiającym uzyskanie Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Biznesowych (European Business Competence* Licence – EBC*L);
  • Wydział Ekonomiczny jest uprawniony do przeprowadzania egzaminu, który umożliwia uzyskanie certyfikatu TransEdu;
  • Wydział Ekonomiczny jest corocznym współorganizatorem Międzynarodowego dnia technologii GIS – GIS Day.
Skip to content