Instytut Ekonomii i Finansów – test układu strony

Katedra Logistyki i Marketingu

Katedra Logistyki i Marketingu powstała w dniu 1 października 1992 roku (początkowo pod nazwą Katedry Marketingu do 1996 roku). Założycielem i kierownikiem Katedry do 2014 roku był prof. zw. dr hab. Piotr Blaik nagrodzony m.in. nagrodą Marszałka Województwa Opolskiego Professor Opoliensis za najważniejszą pracę naukową (autorską “Logistyka – koncepcja zintegrowanego zarządzania” oraz za pracę zbiorową “Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem”).

Aktualnie w Katedrze Logistyki i Marketingu zatrudnionych jest siedem osób, w tym:

  • dr hab. Sabina Kauf, prof. UO (Kierownik Katedry)
  • mgr Natalia Boichuk
  • dr Anna Bruska
  • dr hab. inż. Rafał Matwiejczuk, prof. UO
  • dr inż. Iwona Pisz
  • dr Dorota Potwora
  • dr Sabina Wyrwich – Płotka

Wieloletnimi pracownikami Katedry Logistyki i Marketingu byli: prof. dr hab. Piotr Blaik, dr Tadeusz Pokusa, dr Witold Potwora, dr hab. Adam Sadowski, prof. UO.

Podstawowe kierunki badań naukowych Katedry

Badania realizowane w Katedrze, m.in. w ramach kolejnych edycji badań statutowych i badań własnych poszczególnych pracowników Zakładu, koncentrują się wokół kluczowych obszarów problemowych współczesnej logistyki i marketingu, a w szczególności:

  • podstawowych wymiarów współczesnej logistyki i zarządzania logistycznego,
  • logistycznego zarządzania łańcuchem tworzenia wartości,
  • logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem,
  • kompetencji logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
  • kształtowania strategii i struktur marketingu w systemie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem,
  • determinant i przejawów integracji logistyki i marketingu,
  • logistyki i marketingu w zarządzaniu regionem,
  • zarządzania projektami logistycznymi.

Wśród badań przeprowadzonych w Katedrze Logistyki i Marketingu szczególne miejsce zajmuje projekt badawczy (grant) pt. „Logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwami”, finansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zrealizowany w latach 2009-2011 przez zespół w składzie: Piotr Blaik (kierownik projektu), Anna Bruska, Sabina Kauf oraz Rafał Matwiejczuk. Wyniki szeroko zakrojonych i w znacznej mierze unikalnych na polskim gruncie badań zostały opublikowane m.in. w monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, „Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian”, PWE, Warszawa 2013.

Katedra Logistyki i Marketingu jest współorganizatorem cyklicznej konferencji naukowej „Logistyka w naukach o zarządzaniu”, w tym głównym organizatorem konferencji w 2017 roku .

Katedra Logistyki i Marketingu

Katedra Logistyki i Marketingu powstała w dniu 1 października 1992 roku (początkowo pod nazwą Katedry Marketingu do 1996 roku). Założycielem i kierownikiem Katedry do 2014 roku był prof. zw. dr hab. Piotr Blaik nagrodzony m.in. nagrodą Marszałka Województwa Opolskiego Professor Opoliensis za najważniejszą pracę naukową (autorską “Logistyka – koncepcja zintegrowanego zarządzania” oraz za pracę zbiorową “Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem”).

Udostępnij post

Skip to content