Zaznacz stronę

dr hab. Bolesław Goranczewski, prof. UO

Bolesław Goranczewskistanowisko: profesor
adres: 45-058 Opole, ul. Ozimska 46 a
pokój 52
telefon: (77) 40 16 866
e-mail:
terminy konsultacji – strona: usosweb.uni.opole.pl

 

Wykształcenie / stopnie i tytuły naukowe:

  • 1983 Zasadnicza Szkoła Zawodowa PKP Mechanik pojazdów trakcyjnych
  • 1986 Technikum Mechaniczne PKP Technik Mechanik o specjalności spalinowe pojazdy trakcyjne
  • 1996 Instytut Ekonomii, Wydział Nauk Społecznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie Licencjat Ekonomii o specjalności menedżerskiej
  • 1999 Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – Uprawnienia członków rad nadzorczych Spółek Skarbu Państwa
  • 2000 Instytut Ekonomii, Wydział Nauk Społecznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie Magister Zarządzania i Marketingu
  • 2000 SJOS sp. z o.o. Wrocław – Podyplomowe studium menedżerskie „Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw ciepłowniczych”
  • 2001 Ministerstwo Gospodarki; RW TÜV Essen – Pełnomocnik ds. systemów jakości
  • 2001 British Standards Institution – Lead Auditor of Quality Management Systems
  • 2002 British Standards Institution – Lead Auditor of Environmental Management Systems
  • 2002 Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wydział Gospodarki Narodowej – Studium doktoranckie
  • 2003 Politechnika Śląska w Gliwicach – Studia podyplomowe „Rynek energii elektrycznej, ciepła, gazu oraz usług multimedialnych”
  • 2004 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej – Seminarium doktorskie
  • 2006 Uniwersytet Opolski, Wydział Ekonomiczny – uzyskanie stopnia Doktora nauk ekonomicznych
  • 2008 Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu – Studia podyplomowe – Przygotowanie pedagogiczne
  • 2019 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej – uzyskanie stopnia Doktora habilitowanego w dyscyplinie nauk o zarządzaniu

 

Podstawowe obszary badawcze:

  • Epistemologia i jakość zarządzania
  • Pomiar skuteczności i efektywności znormalizowanych systemów zarządzania w produkcji i usługach
  • Przemysł turystyczny i turystyka industrialna
  • Skuteczność wybranych koncepcji, metod, technik i narzędzi w optymalizacji procesów produkcyjnych oraz biznesowych podmiotów różnych branż
  • Humanistyka w zarządzaniu
  • Dysfunkcje organizacyjne związane ze stosowaniem zintegrowanych systemów zarządzania (jakość, środowisko, BHP, zarządzanie energią, zarządzanie ciągłością działania, zarządzanie aktywami,
  • bezpieczeństwo informacji oraz normatywne systemy branżowe)

Łącznie 26 projektów badawczych w tym 9 w charakterze kierownika projektu w pozostałych zaś jako uczestnik i konsultant

 

Prowadzone przedmioty:

Dotychczas prowadzone przedmioty

  • Obszar zarządzania: podstawy zarządzania – w tym prakseologia, trening menedżerski, zarządzanie strategiczne, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zmianą, zarządzanie zasobami ludzkimi, projektowanie systemów zarządzania, zarządzanie majątkiem produkcyjnym – w tym utrzymanie ruchu, współczesne koncepcje zarządzania
  • Obszar jakości: zarządzanie jakością (w produkcji, w usługach, w administracji publicznej), kwalitologia – nauka o jakości, metody i narzędzia kontroli jakości w produkcji i usługach, audity jakości, certyfikacja systemów zarządzania i personelu, certyfikacja wyrobów, normalizacja, systemy zarządzania środowiskowego, systemy zarządzania BHP, systemy zarządzania energią, systemy zarządzania bezpieczeństwem żywności, systemy zarządzania ciągłością działania, akredytacja laboratoriów wzorcujących i badawczych, doskonalenie jakości – filozofia TQM, certyfikacja i akredytacja w służbie zdrowia

Pozostałe: metodologia badań naukowych, podstawy ergonomii oraz BHP

 

Doświadczenie w przemyśle i przebieg pracy zawodowej

  • 1983 – 1984 PKP Lokomotywownia Pozaklasowa Opole
  • 1984 – 2007 Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej a potem Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. (23 lata): Mistrz ds. Produkcji, Mistrz ds. Utrzymania Ruchu, Kierownik Zmiany w dziale eksploatacji kotłowni lokalnych, Specjalista ds. Technicznych, Kierownik Działu Organizacji Wewnętrznej, Główny Specjalista ds. Organizacji Wewnętrznej, Pełnomocnik Dyrektora ds. Systemów Zarządzania z podporządkowanymi działami: IT, Personalnym, Organizacji Wewnętrznej / Restrukturyzacji i systemów zarządzania
  • 2006 – 2007 ECO Żagań sp. z o.o. – Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • 2006 – 2010 Politechnika Opolska: Adiunkt
  • 2007 – 2008 PKS Strzelce Opolskie S.A. – Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • 2008 – 2010 Zakłady Przemysłu Bawełnianego Frotex SA w Prudniku: Dyrektor ds. Usprawniania Procesów Biznesowych, Pełnomocnik Zarządu z podległymi wydziałami: Elektrociepłowni, Ochrony Środowiska, Oczyszczalni Ścieków oraz Kontroli Jakości Produkcji
  • 2008 – 2010 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Oświęcimiu: Wykładowca
  • 2010 – 2019 Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu: Dziekan (2010-2014), Wicekanclerz, Dyrektor Biura Jakości, Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Profesor Nadzwyczajny
  • 2016 – 2017 Grupa Kapitałowa Energa SA Gdańsk: Dyrektor Zarządzający
  • 2016 – 2017 Energa Ciepło Ostrołęka sp. z o.o. – Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • 2018 – obecnie Grupa Azoty, Zakłady Azotowe Kędzierzyn SA: Dyrektor ds. Energetyki, Członek Zarządu
  • 2019 – obecnie Uniwersytet Opolski, Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości: Profesor Uczelni

Członkostwo w radach naukowych czasopism

  • Central European Review of Economics and Management
  • Acta Energetica

Uczestnictwo w projektach Europejskich

  1. WSB we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu kuźnią talentów ekonomicznych w ramach POKL, Priorytet IV „Szkolnictwo wyższe i nauka”, Działanie 4.1. „Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy”. Poddziałanie 4.1.1. „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”. Numer projektu: POKL.04.01.01-00-015/10. Czas trwania: 01.09.2010 – 31.12.2015 r kwota dofinansowania ponad 7 mln zł – stanowisko w projekcie Główny Koordynator Projektu
  2. Systemowe podnoszenie jakości najwyższym stopniem doskonałości Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w ramach POKL, Priorytet IV „Szkolnictwo wyższe i nauka”, Działanie 4.1. „Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy”, Poddziałanie 4.1.1. „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”. Numer projektu: POKL.04.01.01-00-040/11. Czas trwania: 01.09.2012-31.08.2014 r. Funkcja w projekcie – Koordynatora zadaniowy (Quality Managera) odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania jakością w WSB Wrocław zgodnego z ISO 9001
  3. „Współpraca nauki i biznesu drogą do innowacji w regionie” oraz „Nauka wspiera biznes” jako Konsultant odpowiedzialny za wdrażanie innowacji procesowych i organizacyjnych. Wdrożenie systemów:
    – zintegrowanego, obejmującego środowisko i BHP zgodnie z ISO 14001 oraz PN-N / OHSAS 18001 w szpitalu
    – zintegrowanego, obejmującego jakość środowisko i BHP na zgodność z ISO 9001, ISO 14001 oraz PN-N / OHSAS 18001 w przedsiębiorstwie branży meblarskiej
    – zintegrowanego obejmującego jakość i środowisko wg ISO 9001 oraz ISO 14001 w przedsiębiorstwie branży AGD
    – jakościowego na zgodność z ISO 29990 w firmie konsultingowo – szkoleniowej

 

Artykuły i referaty naukowe

Monografie

  1. Bugdol, B. Goranczewski, Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje, metody, narzędzia, wyd. PWSZ Oświęcim 2010
  2. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych. Ujęcie holistyczne, wyd. CeDeWu, Warszawa 2015
  3. Goranczewski, Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Perspektywa humanistyczna, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2018

 

Prace pod redakcją:

  1. Goranczewski (red), Podmioty gospodarcze ekonomii społecznej. ABC zakładania i funkcjonowania spółdzielni socjalnych, stowarzyszeń i fundacji, wyd. OCK sp. z o.o. Opole 2010.
  2. Goranczewski, K. Łobos (red), Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją, „Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu” nr 26/2011
  3. Łobos, B. Goranczewski (red), Kształtowanie efektywności przedsiębiorstw – determinanty, pomiar, narzędzia, Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu nr 27/2011
  4. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk (red), Federacja podmiotów III sektora działalności społeczno – gospodarczej. Cele, zadania, obszary współpracy, wyd. SUPLES, Krapkowice 2015

 

Publikacje z Impact Factor

  1. Puciato, A. Gawlik, B. Goranczewski, P. Oleśniewicz, B. Woś, S. Jandová, J. Markiewicz-Patkowska, M. Sołtysik, The relationship between hotel location and its size on the example of hotel enterprises operating in Poland. „E+M Ekonomie a Management” 2017, nr 20(2), s. 216-225. (IF=1,163).

 

Rozdziały w monografiach:

  1. Puciato, B. Goranczewski, Turystyka jako czynnik rozwoju społeczno – ekonomicznego gminy Głuchołazy, w: S. Korenik, Z. Przybyła (red), Współczesne problemy polityki ekonomicznej, wyd. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Jelenia Góra 2008, s. 243-249.
  2. Puciato, B. Goranczewski, Przedsiębiorstwa turystyczne notowane na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie, w: M. Jalinik (red), Konkurencyjność produktów turystycznych, wyd.  Politechnika Białostocka, Białystok 2009, s. 419-428.
  3. Goranczewski, Kodyfikacja wiedzy w znormalizowanych systemach zarządzania, w: P. Jedynak (red), Wiedza współczesnych organizacji. Wybrane problemy zarządzania, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s.109-124
  4. Goranczewski, D. Puciato, Wybrane aspekty idei klienta wewnętrznego w zarządzaniu przez jakość, w: W. Kieżun, L. Ciborowski, J. Wołejszo (red), Prakseologiczne aspekty zarządzania we współczesnych organizacjach publicznych, wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2010, s. 73-84.
  5. Puciato, B. Goranczewski, Rola Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w realizacji polityki turystycznej województwa opolskiego, w: M. Lisowski (red), Uwarunkowania rozwoju turystyki w mieście, wyd. Wyższa Szkoła Menadżerska w Białymstoku, Białystok 2010, s. 210-218.
  6. Puciato, B. Goranczewski, Systemy zarządzania środowiskowego jako narzędzie budowania świadomości ekologicznej u interesariuszy przedsiębiorstw turystycznych, w: E. Dziedzic (red), Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011, s. 533-554.
  7. Goranczewski, P. Żukowski, Use of General Electric Matrix as a Technique in Strategic Analysis of Organization Potential, w: Z. Zioło, M. Borowiec (red), 28 Międzynarodowa Konferencja Naukowa, „Industry and services in the development of knowledge – based economy”, org. Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie – Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej; Polskie Towarzystwo Geograficzne – Komisja Geografii Przemysłu, Kraków – Warszawa 2012.
  8. Goranczewski, P. Żukowski, Professional Qualifications of a Contemporary Manager for Organization Management, in: A. Barcik, H. Howaniec, W. Waszkielewicz (red), Selected Problems of Organizations Management, wyd. ATH, Bielsko Biała 2013, s. 21-40.
  9. Goranczewski, System zarządzania ryzykiem cyfrowego repozytorium wiedzy, w: R. Wisła, T. Sierotowicz, E. Okoń Horodyńska (red), Problemy z tworzeniem zintegrowanej infrastruktury informatycznej i instytucjonalnej dla nauki i edukacji w Polsce, wyd. PTE, Warszawa 2013, s. 359-381.
  10. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, Lokalny indeks jakości współpracy jako miernik jakości życia oraz wyznacznik współdziałania w środowisku lokalnym, w: B. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk (red), Federacja podmiotów III sektora działalności społeczno gospodarczej. Cele, zadania, obszary współpracy, wyd. Suples, Krapkowice 2015.
  11. Szeliga-Kowalczyk, B. Goranczewski, Zarządzanie ryzykiem zawodowym wg PN-N 18001/OHSAS 18001 w branży energetycznej. Studium przypadku, w: Skrzypek E., (red), Jakość i ryzyko w organizacji w warunkach zmienności otoczenia, XVIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa UMCS, Kazimierz Dolny 2015
  12. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, The significance of internal customer satisfaction in a standardized quality management system in the context of a Polish higher education institution, w: P. Jedynak, M. Budzanowska-Drzewiecka (red), Contemporary management and marketing dilemmas. Innovations in certain areas of organization management and marketing, Jagiellonian University Press, Kraków 2016, s. 107-128
  13. Goranczewski, A. Praska, Jakościowe aspekty źródeł władzy w organizacji, w: E. Skrzypek (red), Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności, wyd. UMCS, Lublin 2018, s. 161-172

 

Artykuły w czasopismach

  1. Goranczewski, T. Sajewicz, Grupy benchmarkingowe jako użyteczne narzędzie dla gmin w doskonaleniu zarządzania przedsiębiorstwami ciepłowniczymi, „Rynek Energii”, nr 5 (66) / 2006
  2. Goranczewski, T. Sajewicz, Modelowanie procesów w organizacjach branży turystycznej, „Śląsk Opolski” 2007, nr 1-2 (62-63)
  3. Goranczewski, T. Sajewicz, Wybrane aspekty realizacji funkcji marketingowej w organizacjach turystycznych, „Śląsk Opolski” 2007, nr 1-2 (62-63)
  4. Goranczewski, M. Bugdol, ISO 9001:2000 helps raise quality, productivity and profitability in Polish heating plants, „ISO Management Systems”, Vol. 7, No. 4, July-August 2007.
  5. Goranczewski, D. Puciato, Znaczenie świadomości pracowników w normatywnych systemach zarządzania, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Wrocław 2008 nr 31, s. 413-424
  6. Puciato, B. Goranczewski, Wybrane metody oddziaływania na jakość usług w przedsiębiorstwach hotelarskich, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług”, Szczecin 2009, nr 44, s. 131-139
  7. Goranczewski, D. Puciato, Metody usprawniania przedsiębiorstw w trudnej sytuacji finansowej, „Współczesne zarządzanie” nr 3/2009, s. 81-90
  8. Puciato, B. Goranczewski, Kształtowanie się kursów akcji przedsiębiorstw turystycznych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, „Handel Wewnętrzny” nr 8/2010, s.187-192
  9. Goranczewski, D. Puciato, Znormalizowany system zarządzania jakością w przedsiębiorstwie turystycznym, „Handel wewnętrzny” nr 8/2010, s. 69-77
  10. Goranczewski, D. Puciato, TQM a jakość życia, „Problemy jakości” nr 6 / 2010, s. 4-9
  11. Puciato, B. Goranczewski, Ł. Kamalski, Potencjał turystyczny gminy Milicz w świetle badań ankietowych, w: B. Meyer (red), Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego „Ekonomiczne Problemy Usług”, Szczecin 2010, nr 52, s. 183-192
  12. Goranczewski, D. Puciato, SWOT analysis in the formulation of tourism development strategies for destinations, „Tourism” nr 20 / 2010, s. 45-55
  13. Goranczewski, D. Puciato, Zastosowanie kwestionariusza Kano w badaniu jakości usług hotelarskich, w: „Studia i prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH”, nr 105 /2011, s. 92-105, (7 pkt. MNiSW)
  14. Puciato, B. Goranczewski, Application of relationship marketing tools by hotel companies, „Studies in Physical Culture and Tourism”, nr 1 / 2011, vol. 18, no. 1 s. 71-79
  15. Goranczewski, D. Puciato, Zastosowanie metody Servqual w pomiarze jakości usług hotelowych, „Polish Journal of Sport and Tourism”, nr 11 / 2011, s. 166-171
  16. Puciato, B. Goranczewski, A. Łoś, Rola zasobów ludzkich w funkcjonowaniu biur podróży w opinii menadżerów, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, nr 12 /2011, s. 185-196
  17. Goranczewski, Struktury i procesy w organizacjach ukierunkowanych na jakość, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku” nr 12 / 2011, s. 36-57
  18. Puciato, B. Goranczewski, A. Łoś, Wybrane instrumenty zarządzania jakością kształcenia w szkołach wyższych, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, nr 14 /2011, s. 359-371
  19. Goranczewski, Zarządzanie jakością w uczelni wyższej. Ujęcie holistyczne, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku” nr 12 / 2011, s. 339-356 (6 pkt. MNiSW).
  20. Puciato, B. Goranczewski, A. Łabaza, Rola administracji rządowej i samorządowej w realizacji polityki turystycznej, w: B. Goranczewski, K. Łobos (red), Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 26 / 2011 s. 379-390
  21. Goranczewski, Klient wewnętrzny w zarządzaniu administracją publiczną, w: B. Goranczewski, K. Łobos (red), Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 26 / 2011, s. 221-242
  22. Goranczewski, Skuteczność i efektywność systemów zarządzania jakością w urzędach starostw powiatowych województwa opolskiego, w: K. Łobos, B. Goranczewski (red), Kształtowanie efektywności przedsiębiorstw – determinanty, pomiar narzędzia, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 27 / 2011 (red.), s. 157-176
  23. Puciato, B. Goranczewski, A. Łoś, Innowacje w biurach podróży, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, nr 7 (738), lipiec 2011, s.15 – 23
  24. Goranczewski, Systemy zarządzania energią wg PN – EN ISO 50001:2011 jako narzędzie racjonalizacji gospodarki energetycznej w gminie, „Journal of Mechanical and Transport Engineering” 2013, vol. 65, No. 3, s. 23-35.
  25. Łobos, B. Goranczewski, Nietypowe wartości wskaźników finansowych obrazujących procesy zmian w przedsiębiorstwach sektora browarniczego działających na rynku polskim – case study, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 37 / 2013
  26. Goranczewski, Standaryzacja jako podstawowa determinanta jakości usługi edukacyjnej, w: J. Dworak (red), Zarządzanie szkołą wyższą, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku” nr 24 / 2013
  27. Puciato, A. Gawlik, B. Goranczewski, Wykorzystanie koncepcji zarządzania a innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie biur podróży w Polsce „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” nr 9 / 2015 s. 3-14
    1. Gawlik, B. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, CAF jako narzędzie kształtowania jakości działań instytucji regulacyjnych, w: S. Rudolf (red), Nowa Ekonomia Instytucjonalna a Nauki o Zarządzaniu „Zeszyty Naukowe” WSB Gdańsk, tom 48, s.391 – 402, wyd. WSB Gdańsk, 2016
  28. Puciato, A. Gawlik, B. Goranczewski, The origin of capital as a factor influencing location of new hotels on the example of Poland. „International Journal of Contemporary Management” 2016, nr 15(4), s. 31-55
  29. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, Klient wewnętrzny a kultura organizacyjna, „Humanistes and Social Sciencies” vol. XXII, 24 (1/2017), January-March 2017, s. 45-60, (MNiSW – 14 pkt.).
  30. Puciato, T. Słaby, B. Goranczewski, A. Gawlik, Conditions of business and holiday hotels location. dolnośląskie, opolskie and śląskie voivodships case studies. „Barometr Regionalny” 2017, 15 (1), 77-87
  31. Goranczewski, Klient wewnętrzny. Analiza dotychczasowych kierunków i nurtów badawczych. w: M. Zajkowska (red), Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, Gdańsk 2017, s. 181-198
  32. Goranczewski, Dysonans płci w przejawianiu organizacyjnych zachowań obywatelskich, „Acta Universitatis Nicolai Copernici”, Vol 44, No 3 (2017), 175-187
  33. Goranczewski, Klient wewnętrzny. Idea czy rzeczywistość organizacyjna w opinii menedżerów?, „Acta Universitatis Nicolai Copernici”, Vol 44, No 4 (2017), 131-144
  34. Goranczewski, The manifestations of Organizational Citizenship Behaviour. The Perspective of the Internal Customer, „Jagiellonian Journal of Contemporary Management” 4/2017
  35. Szeliga-Duchnowska, B. Goranczewski, Use of TOWS analysis in tourism strategy planning by a commune governing the hosting area, „Ekonomiczne Problemy Turystyki” 2017, nr 4 (40), s. 103-114
  36. Goranczewski, The Manifestations of Organizational Citizenship Behaviour. The Perspective of the Internal Customer, „Contemporary Management” 16/4/2017, s. 39-62

 

Publikacje pokonferencyjne:

  1. Goranczewski, Skuteczność podejścia procesowego w systemie zarządzania jakością, IX Konferencja „Rozwój przedsiębiorstw w aspekcie projakościowego doskonalenia innowacyjności”, Zakład Zarządzania i Inżynierii Jakości, Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Politechnika Poznańska, Boszkowo, maj 2006.
  2. Goranczewski, Benchmarkingowy model oceny skuteczności i efektywności systemów zarządzania jako narzędzie doskonalenia organizacji w przedsiębiorstwach branży ciepłowniczej, IX Międzynarodowa Konferencja „Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia – wyzwania teorii i praktyki Excellence 2006”, Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą, Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Kazimierz Dolny, listopad 2006.
  3. Goranczewski, Rola i znaczenie systemów zarządzania środowiskowego w organizacjach turystycznych, Konferencja Naukowa „Programowanie Rozwoju Regionu”, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji, Politechnika Opolska, Otmuchów, czerwiec 2007.
  4. Goranczewski, Pomiar skuteczności procesów w strukturach korporacyjnych i wielozakładowych, X Międzynarodowa Konferencja „Quality of Life”, Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą, Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Kazimierz Dolny 2007.
  5. Goranczewski, Systemy zarządzania środowiskowego, jako skuteczne narzędzie budowania świadomości ekologicznej organizacji, X Międzynarodowa Konferencja „TQM stymulatorem innowacyjności”, Zakład Zarządzania i Inżynierii Jakości, Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Politechnika Poznańska, Boszkowo kwiecień 2008.
  6. Goranczewski, Zarządzanie jakością usług hotelarskich w oparciu o wymagania normy ISO 9001:2000, VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Problemy aktywizacji rekreacyjno – zdrowotnej ludności”, Państwowy Uniwersytet Kultury Fizycznej, Lwów, maj 2008.
  7. Goranczewski, K. Stąporek, Turystyka industrialna na Górnym Śląsku, International Conference „Young Sports Science of Ukraine”, L’viv State University of Physical Culture, L’viv 2009, Issue 13
  8. Goranczewski, A. Chodorek, Turystyka industrialna, w tym kolejowa – charakterystyka zagadnienia, International Conference „Young Sports Science of Ukraine”, L’viv State University of Physical Culture, L’viv 2010.
  9. Goranczewski, Istota oraz znaczenie idei klienta wewnętrznego w marketingu wewnętrznym i TQM, XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Innowacyjność i jakość – wyznaczniki sukcesu”, org. Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, Boszkowo 2010.
  10. Łobos, B. Goranczewski, The Economic Value Added (EVA) in Quarrying Companies in Poland in the Years 2009 – 2011, Global Virtual Conference, Section 5 – Financing and Accounting, April 8 – 12 2013, www.gv-conference.com pp: 220-222.
  11. Szeliga-Kowalczyk, B. Goranczewski, Interpersonal communication in the superior – subordinate relationship in the food sector, International Academic Conference on Social Sciences and Humanities in Prague 2015 (NY’s AC-SSaH), Czech Technical University in Prague Republic, December 30-31, s. 173-185.