stanowisko: profesor
adres: 45-058 Opole, ul. Ozimska 46 a
pokój 52
telefon: (77) 40 16 866
e-mail:
terminy konsultacji – strona: usosweb.uni.opole.pl
Wykształcenie / stopnie i tytuły naukowe:
- 1983 Zasadnicza Szkoła Zawodowa PKP Mechanik pojazdów trakcyjnych
- 1986 Technikum Mechaniczne PKP Technik Mechanik o specjalności spalinowe pojazdy trakcyjne
- 1996 Instytut Ekonomii, Wydział Nauk Społecznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie Licencjat Ekonomii o specjalności menedżerskiej
- 1999 Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – Uprawnienia członków rad nadzorczych Spółek Skarbu Państwa
- 2000 Instytut Ekonomii, Wydział Nauk Społecznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie Magister Zarządzania i Marketingu
- 2000 SJOS sp. z o.o. Wrocław – Podyplomowe studium menedżerskie „Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw ciepłowniczych”
- 2001 Ministerstwo Gospodarki; RW TÜV Essen – Pełnomocnik ds. systemów jakości
- 2001 British Standards Institution – Lead Auditor of Quality Management Systems
- 2002 British Standards Institution – Lead Auditor of Environmental Management Systems
- 2002 Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wydział Gospodarki Narodowej – Studium doktoranckie
- 2003 Politechnika Śląska w Gliwicach – Studia podyplomowe „Rynek energii elektrycznej, ciepła, gazu oraz usług multimedialnych”
- 2004 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej – Seminarium doktorskie
- 2006 Uniwersytet Opolski, Wydział Ekonomiczny – uzyskanie stopnia Doktora nauk ekonomicznych
- 2008 Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu – Studia podyplomowe – Przygotowanie pedagogiczne
- 2019 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej – uzyskanie stopnia Doktora habilitowanego w dyscyplinie nauk o zarządzaniu
Podstawowe obszary badawcze:
- Epistemologia i jakość zarządzania
- Pomiar skuteczności i efektywności znormalizowanych systemów zarządzania w produkcji i usługach
- Przemysł turystyczny i turystyka industrialna
- Skuteczność wybranych koncepcji, metod, technik i narzędzi w optymalizacji procesów produkcyjnych oraz biznesowych podmiotów różnych branż
- Humanistyka w zarządzaniu
- Dysfunkcje organizacyjne związane ze stosowaniem zintegrowanych systemów zarządzania (jakość, środowisko, BHP, zarządzanie energią, zarządzanie ciągłością działania, zarządzanie aktywami,
- bezpieczeństwo informacji oraz normatywne systemy branżowe)
Łącznie 26 projektów badawczych w tym 9 w charakterze kierownika projektu w pozostałych zaś jako uczestnik i konsultant
Prowadzone przedmioty:
Dotychczas prowadzone przedmioty
- Obszar zarządzania: podstawy zarządzania – w tym prakseologia, trening menedżerski, zarządzanie strategiczne, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zmianą, zarządzanie zasobami ludzkimi, projektowanie systemów zarządzania, zarządzanie majątkiem produkcyjnym – w tym utrzymanie ruchu, współczesne koncepcje zarządzania
- Obszar jakości: zarządzanie jakością (w produkcji, w usługach, w administracji publicznej), kwalitologia – nauka o jakości, metody i narzędzia kontroli jakości w produkcji i usługach, audity jakości, certyfikacja systemów zarządzania i personelu, certyfikacja wyrobów, normalizacja, systemy zarządzania środowiskowego, systemy zarządzania BHP, systemy zarządzania energią, systemy zarządzania bezpieczeństwem żywności, systemy zarządzania ciągłością działania, akredytacja laboratoriów wzorcujących i badawczych, doskonalenie jakości – filozofia TQM, certyfikacja i akredytacja w służbie zdrowia
Pozostałe: metodologia badań naukowych, podstawy ergonomii oraz BHP
Doświadczenie w przemyśle i przebieg pracy zawodowej
- 1983 – 1984 PKP Lokomotywownia Pozaklasowa Opole
- 1984 – 2007 Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej a potem Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. (23 lata): Mistrz ds. Produkcji, Mistrz ds. Utrzymania Ruchu, Kierownik Zmiany w dziale eksploatacji kotłowni lokalnych, Specjalista ds. Technicznych, Kierownik Działu Organizacji Wewnętrznej, Główny Specjalista ds. Organizacji Wewnętrznej, Pełnomocnik Dyrektora ds. Systemów Zarządzania z podporządkowanymi działami: IT, Personalnym, Organizacji Wewnętrznej / Restrukturyzacji i systemów zarządzania
- 2006 – 2007 ECO Żagań sp. z o.o. – Przewodniczący Rady Nadzorczej
- 2006 – 2010 Politechnika Opolska: Adiunkt
- 2007 – 2008 PKS Strzelce Opolskie S.A. – Przewodniczący Rady Nadzorczej
- 2008 – 2010 Zakłady Przemysłu Bawełnianego Frotex SA w Prudniku: Dyrektor ds. Usprawniania Procesów Biznesowych, Pełnomocnik Zarządu z podległymi wydziałami: Elektrociepłowni, Ochrony Środowiska, Oczyszczalni Ścieków oraz Kontroli Jakości Produkcji
- 2008 – 2010 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Oświęcimiu: Wykładowca
- 2010 – 2019 Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu: Dziekan (2010-2014), Wicekanclerz, Dyrektor Biura Jakości, Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Profesor Nadzwyczajny
- 2016 – 2017 Grupa Kapitałowa Energa SA Gdańsk: Dyrektor Zarządzający
- 2016 – 2017 Energa Ciepło Ostrołęka sp. z o.o. – Przewodniczący Rady Nadzorczej
- 2018 – obecnie Grupa Azoty, Zakłady Azotowe Kędzierzyn SA: Dyrektor ds. Energetyki, Członek Zarządu
- 2019 – obecnie Uniwersytet Opolski, Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości: Profesor Uczelni
Członkostwo w radach naukowych czasopism
- Central European Review of Economics and Management
- Acta Energetica
Uczestnictwo w projektach Europejskich
- WSB we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu kuźnią talentów ekonomicznych w ramach POKL, Priorytet IV „Szkolnictwo wyższe i nauka”, Działanie 4.1. „Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy”. Poddziałanie 4.1.1. „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”. Numer projektu: POKL.04.01.01-00-015/10. Czas trwania: 01.09.2010 – 31.12.2015 r kwota dofinansowania ponad 7 mln zł – stanowisko w projekcie Główny Koordynator Projektu
- Systemowe podnoszenie jakości najwyższym stopniem doskonałości Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w ramach POKL, Priorytet IV „Szkolnictwo wyższe i nauka”, Działanie 4.1. „Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy”, Poddziałanie 4.1.1. „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”. Numer projektu: POKL.04.01.01-00-040/11. Czas trwania: 01.09.2012-31.08.2014 r. Funkcja w projekcie – Koordynatora zadaniowy (Quality Managera) odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania jakością w WSB Wrocław zgodnego z ISO 9001
- „Współpraca nauki i biznesu drogą do innowacji w regionie” oraz „Nauka wspiera biznes” jako Konsultant odpowiedzialny za wdrażanie innowacji procesowych i organizacyjnych. Wdrożenie systemów:
– zintegrowanego, obejmującego środowisko i BHP zgodnie z ISO 14001 oraz PN-N / OHSAS 18001 w szpitalu
– zintegrowanego, obejmującego jakość środowisko i BHP na zgodność z ISO 9001, ISO 14001 oraz PN-N / OHSAS 18001 w przedsiębiorstwie branży meblarskiej
– zintegrowanego obejmującego jakość i środowisko wg ISO 9001 oraz ISO 14001 w przedsiębiorstwie branży AGD
– jakościowego na zgodność z ISO 29990 w firmie konsultingowo – szkoleniowej
Artykuły i referaty naukowe
Monografie
- Bugdol, B. Goranczewski, Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje, metody, narzędzia, wyd. PWSZ Oświęcim 2010
- Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych. Ujęcie holistyczne, wyd. CeDeWu, Warszawa 2015
- Goranczewski, Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Perspektywa humanistyczna, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2018
Prace pod redakcją:
- Goranczewski (red), Podmioty gospodarcze ekonomii społecznej. ABC zakładania i funkcjonowania spółdzielni socjalnych, stowarzyszeń i fundacji, wyd. OCK sp. z o.o. Opole 2010.
- Goranczewski, K. Łobos (red), Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją, „Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu” nr 26/2011
- Łobos, B. Goranczewski (red), Kształtowanie efektywności przedsiębiorstw – determinanty, pomiar, narzędzia, Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu nr 27/2011
- Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk (red), Federacja podmiotów III sektora działalności społeczno – gospodarczej. Cele, zadania, obszary współpracy, wyd. SUPLES, Krapkowice 2015
Publikacje z Impact Factor
- Puciato, A. Gawlik, B. Goranczewski, P. Oleśniewicz, B. Woś, S. Jandová, J. Markiewicz-Patkowska, M. Sołtysik, The relationship between hotel location and its size on the example of hotel enterprises operating in Poland. „E+M Ekonomie a Management” 2017, nr 20(2), s. 216-225. (IF=1,163).
Rozdziały w monografiach:
- Puciato, B. Goranczewski, Turystyka jako czynnik rozwoju społeczno – ekonomicznego gminy Głuchołazy, w: S. Korenik, Z. Przybyła (red), Współczesne problemy polityki ekonomicznej, wyd. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Jelenia Góra 2008, s. 243-249.
- Puciato, B. Goranczewski, Przedsiębiorstwa turystyczne notowane na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie, w: M. Jalinik (red), Konkurencyjność produktów turystycznych, wyd. Politechnika Białostocka, Białystok 2009, s. 419-428.
- Goranczewski, Kodyfikacja wiedzy w znormalizowanych systemach zarządzania, w: P. Jedynak (red), Wiedza współczesnych organizacji. Wybrane problemy zarządzania, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s.109-124
- Goranczewski, D. Puciato, Wybrane aspekty idei klienta wewnętrznego w zarządzaniu przez jakość, w: W. Kieżun, L. Ciborowski, J. Wołejszo (red), Prakseologiczne aspekty zarządzania we współczesnych organizacjach publicznych, wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2010, s. 73-84.
- Puciato, B. Goranczewski, Rola Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w realizacji polityki turystycznej województwa opolskiego, w: M. Lisowski (red), Uwarunkowania rozwoju turystyki w mieście, wyd. Wyższa Szkoła Menadżerska w Białymstoku, Białystok 2010, s. 210-218.
- Puciato, B. Goranczewski, Systemy zarządzania środowiskowego jako narzędzie budowania świadomości ekologicznej u interesariuszy przedsiębiorstw turystycznych, w: E. Dziedzic (red), Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011, s. 533-554.
- Goranczewski, P. Żukowski, Use of General Electric Matrix as a Technique in Strategic Analysis of Organization Potential, w: Z. Zioło, M. Borowiec (red), 28 Międzynarodowa Konferencja Naukowa, „Industry and services in the development of knowledge – based economy”, org. Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie – Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej; Polskie Towarzystwo Geograficzne – Komisja Geografii Przemysłu, Kraków – Warszawa 2012.
- Goranczewski, P. Żukowski, Professional Qualifications of a Contemporary Manager for Organization Management, in: A. Barcik, H. Howaniec, W. Waszkielewicz (red), Selected Problems of Organizations Management, wyd. ATH, Bielsko Biała 2013, s. 21-40.
- Goranczewski, System zarządzania ryzykiem cyfrowego repozytorium wiedzy, w: R. Wisła, T. Sierotowicz, E. Okoń Horodyńska (red), Problemy z tworzeniem zintegrowanej infrastruktury informatycznej i instytucjonalnej dla nauki i edukacji w Polsce, wyd. PTE, Warszawa 2013, s. 359-381.
- Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, Lokalny indeks jakości współpracy jako miernik jakości życia oraz wyznacznik współdziałania w środowisku lokalnym, w: B. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk (red), Federacja podmiotów III sektora działalności społeczno gospodarczej. Cele, zadania, obszary współpracy, wyd. Suples, Krapkowice 2015.
- Szeliga-Kowalczyk, B. Goranczewski, Zarządzanie ryzykiem zawodowym wg PN-N 18001/OHSAS 18001 w branży energetycznej. Studium przypadku, w: Skrzypek E., (red), Jakość i ryzyko w organizacji w warunkach zmienności otoczenia, XVIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa UMCS, Kazimierz Dolny 2015
- Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, The significance of internal customer satisfaction in a standardized quality management system in the context of a Polish higher education institution, w: P. Jedynak, M. Budzanowska-Drzewiecka (red), Contemporary management and marketing dilemmas. Innovations in certain areas of organization management and marketing, Jagiellonian University Press, Kraków 2016, s. 107-128
- Goranczewski, A. Praska, Jakościowe aspekty źródeł władzy w organizacji, w: E. Skrzypek (red), Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności, wyd. UMCS, Lublin 2018, s. 161-172
Artykuły w czasopismach
- Goranczewski, T. Sajewicz, Grupy benchmarkingowe jako użyteczne narzędzie dla gmin w doskonaleniu zarządzania przedsiębiorstwami ciepłowniczymi, „Rynek Energii”, nr 5 (66) / 2006
- Goranczewski, T. Sajewicz, Modelowanie procesów w organizacjach branży turystycznej, „Śląsk Opolski” 2007, nr 1-2 (62-63)
- Goranczewski, T. Sajewicz, Wybrane aspekty realizacji funkcji marketingowej w organizacjach turystycznych, „Śląsk Opolski” 2007, nr 1-2 (62-63)
- Goranczewski, M. Bugdol, ISO 9001:2000 helps raise quality, productivity and profitability in Polish heating plants, „ISO Management Systems”, Vol. 7, No. 4, July-August 2007.
- Goranczewski, D. Puciato, Znaczenie świadomości pracowników w normatywnych systemach zarządzania, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Wrocław 2008 nr 31, s. 413-424
- Puciato, B. Goranczewski, Wybrane metody oddziaływania na jakość usług w przedsiębiorstwach hotelarskich, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług”, Szczecin 2009, nr 44, s. 131-139
- Goranczewski, D. Puciato, Metody usprawniania przedsiębiorstw w trudnej sytuacji finansowej, „Współczesne zarządzanie” nr 3/2009, s. 81-90
- Puciato, B. Goranczewski, Kształtowanie się kursów akcji przedsiębiorstw turystycznych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, „Handel Wewnętrzny” nr 8/2010, s.187-192
- Goranczewski, D. Puciato, Znormalizowany system zarządzania jakością w przedsiębiorstwie turystycznym, „Handel wewnętrzny” nr 8/2010, s. 69-77
- Goranczewski, D. Puciato, TQM a jakość życia, „Problemy jakości” nr 6 / 2010, s. 4-9
- Puciato, B. Goranczewski, Ł. Kamalski, Potencjał turystyczny gminy Milicz w świetle badań ankietowych, w: B. Meyer (red), Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego „Ekonomiczne Problemy Usług”, Szczecin 2010, nr 52, s. 183-192
- Goranczewski, D. Puciato, SWOT analysis in the formulation of tourism development strategies for destinations, „Tourism” nr 20 / 2010, s. 45-55
- Goranczewski, D. Puciato, Zastosowanie kwestionariusza Kano w badaniu jakości usług hotelarskich, w: „Studia i prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH”, nr 105 /2011, s. 92-105, (7 pkt. MNiSW)
- Puciato, B. Goranczewski, Application of relationship marketing tools by hotel companies, „Studies in Physical Culture and Tourism”, nr 1 / 2011, vol. 18, no. 1 s. 71-79
- Goranczewski, D. Puciato, Zastosowanie metody Servqual w pomiarze jakości usług hotelowych, „Polish Journal of Sport and Tourism”, nr 11 / 2011, s. 166-171
- Puciato, B. Goranczewski, A. Łoś, Rola zasobów ludzkich w funkcjonowaniu biur podróży w opinii menadżerów, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, nr 12 /2011, s. 185-196
- Goranczewski, Struktury i procesy w organizacjach ukierunkowanych na jakość, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku” nr 12 / 2011, s. 36-57
- Puciato, B. Goranczewski, A. Łoś, Wybrane instrumenty zarządzania jakością kształcenia w szkołach wyższych, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, nr 14 /2011, s. 359-371
- Goranczewski, Zarządzanie jakością w uczelni wyższej. Ujęcie holistyczne, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku” nr 12 / 2011, s. 339-356 (6 pkt. MNiSW).
- Puciato, B. Goranczewski, A. Łabaza, Rola administracji rządowej i samorządowej w realizacji polityki turystycznej, w: B. Goranczewski, K. Łobos (red), Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 26 / 2011 s. 379-390
- Goranczewski, Klient wewnętrzny w zarządzaniu administracją publiczną, w: B. Goranczewski, K. Łobos (red), Wyzwania w zarządzaniu współczesną administracją, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 26 / 2011, s. 221-242
- Goranczewski, Skuteczność i efektywność systemów zarządzania jakością w urzędach starostw powiatowych województwa opolskiego, w: K. Łobos, B. Goranczewski (red), Kształtowanie efektywności przedsiębiorstw – determinanty, pomiar narzędzia, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 27 / 2011 (red.), s. 157-176
- Puciato, B. Goranczewski, A. Łoś, Innowacje w biurach podróży, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, nr 7 (738), lipiec 2011, s.15 – 23
- Goranczewski, Systemy zarządzania energią wg PN – EN ISO 50001:2011 jako narzędzie racjonalizacji gospodarki energetycznej w gminie, „Journal of Mechanical and Transport Engineering” 2013, vol. 65, No. 3, s. 23-35.
- Łobos, B. Goranczewski, Nietypowe wartości wskaźników finansowych obrazujących procesy zmian w przedsiębiorstwach sektora browarniczego działających na rynku polskim – case study, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu” nr 37 / 2013
- Goranczewski, Standaryzacja jako podstawowa determinanta jakości usługi edukacyjnej, w: J. Dworak (red), Zarządzanie szkołą wyższą, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku” nr 24 / 2013
- Puciato, A. Gawlik, B. Goranczewski, Wykorzystanie koncepcji zarządzania a innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie biur podróży w Polsce „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” nr 9 / 2015 s. 3-14
- Gawlik, B. Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, CAF jako narzędzie kształtowania jakości działań instytucji regulacyjnych, w: S. Rudolf (red), Nowa Ekonomia Instytucjonalna a Nauki o Zarządzaniu „Zeszyty Naukowe” WSB Gdańsk, tom 48, s.391 – 402, wyd. WSB Gdańsk, 2016
- Puciato, A. Gawlik, B. Goranczewski, The origin of capital as a factor influencing location of new hotels on the example of Poland. „International Journal of Contemporary Management” 2016, nr 15(4), s. 31-55
- Goranczewski, A. Szeliga-Kowalczyk, Klient wewnętrzny a kultura organizacyjna, „Humanistes and Social Sciencies” vol. XXII, 24 (1/2017), January-March 2017, s. 45-60, (MNiSW – 14 pkt.).
- Puciato, T. Słaby, B. Goranczewski, A. Gawlik, Conditions of business and holiday hotels location. dolnośląskie, opolskie and śląskie voivodships case studies. „Barometr Regionalny” 2017, 15 (1), 77-87
- Goranczewski, Klient wewnętrzny. Analiza dotychczasowych kierunków i nurtów badawczych. w: M. Zajkowska (red), Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, Gdańsk 2017, s. 181-198
- Goranczewski, Dysonans płci w przejawianiu organizacyjnych zachowań obywatelskich, „Acta Universitatis Nicolai Copernici”, Vol 44, No 3 (2017), 175-187
- Goranczewski, Klient wewnętrzny. Idea czy rzeczywistość organizacyjna w opinii menedżerów?, „Acta Universitatis Nicolai Copernici”, Vol 44, No 4 (2017), 131-144
- Goranczewski, The manifestations of Organizational Citizenship Behaviour. The Perspective of the Internal Customer, „Jagiellonian Journal of Contemporary Management” 4/2017
- Szeliga-Duchnowska, B. Goranczewski, Use of TOWS analysis in tourism strategy planning by a commune governing the hosting area, „Ekonomiczne Problemy Turystyki” 2017, nr 4 (40), s. 103-114
- Goranczewski, The Manifestations of Organizational Citizenship Behaviour. The Perspective of the Internal Customer, „Contemporary Management” 16/4/2017, s. 39-62
Publikacje pokonferencyjne:
- Goranczewski, Skuteczność podejścia procesowego w systemie zarządzania jakością, IX Konferencja „Rozwój przedsiębiorstw w aspekcie projakościowego doskonalenia innowacyjności”, Zakład Zarządzania i Inżynierii Jakości, Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Politechnika Poznańska, Boszkowo, maj 2006.
- Goranczewski, Benchmarkingowy model oceny skuteczności i efektywności systemów zarządzania jako narzędzie doskonalenia organizacji w przedsiębiorstwach branży ciepłowniczej, IX Międzynarodowa Konferencja „Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia – wyzwania teorii i praktyki Excellence 2006”, Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą, Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Kazimierz Dolny, listopad 2006.
- Goranczewski, Rola i znaczenie systemów zarządzania środowiskowego w organizacjach turystycznych, Konferencja Naukowa „Programowanie Rozwoju Regionu”, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji, Politechnika Opolska, Otmuchów, czerwiec 2007.
- Goranczewski, Pomiar skuteczności procesów w strukturach korporacyjnych i wielozakładowych, X Międzynarodowa Konferencja „Quality of Life”, Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą, Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Kazimierz Dolny 2007.
- Goranczewski, Systemy zarządzania środowiskowego, jako skuteczne narzędzie budowania świadomości ekologicznej organizacji, X Międzynarodowa Konferencja „TQM stymulatorem innowacyjności”, Zakład Zarządzania i Inżynierii Jakości, Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Politechnika Poznańska, Boszkowo kwiecień 2008.
- Goranczewski, Zarządzanie jakością usług hotelarskich w oparciu o wymagania normy ISO 9001:2000, VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Problemy aktywizacji rekreacyjno – zdrowotnej ludności”, Państwowy Uniwersytet Kultury Fizycznej, Lwów, maj 2008.
- Goranczewski, K. Stąporek, Turystyka industrialna na Górnym Śląsku, International Conference „Young Sports Science of Ukraine”, L’viv State University of Physical Culture, L’viv 2009, Issue 13
- Goranczewski, A. Chodorek, Turystyka industrialna, w tym kolejowa – charakterystyka zagadnienia, International Conference „Young Sports Science of Ukraine”, L’viv State University of Physical Culture, L’viv 2010.
- Goranczewski, Istota oraz znaczenie idei klienta wewnętrznego w marketingu wewnętrznym i TQM, XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Innowacyjność i jakość – wyznaczniki sukcesu”, org. Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, Boszkowo 2010.
- Łobos, B. Goranczewski, The Economic Value Added (EVA) in Quarrying Companies in Poland in the Years 2009 – 2011, Global Virtual Conference, Section 5 – Financing and Accounting, April 8 – 12 2013, www.gv-conference.com pp: 220-222.
- Szeliga-Kowalczyk, B. Goranczewski, Interpersonal communication in the superior – subordinate relationship in the food sector, International Academic Conference on Social Sciences and Humanities in Prague 2015 (NY’s AC-SSaH), Czech Technical University in Prague Republic, December 30-31, s. 173-185.